tisdag 23 juni 2009

Ut i djungeln!

Idag har jag visat prov på stort mod!
Jag letade länge efter geväret, tropikhjälmen och mina machetas men med klent resultat.... till sist fick jag samla mod och helt orustad ta mig an GRÄSMATTAN.....
Det har ju som bekant varit en hel del nederbörd på sistone..... denna nederbörd har liksom kommit när undertecknad haft ledigt och således omintetgjort alla planer på att hålla min trädgård i trim. Istället har den vuxit vilt och okontrollerat. Vackra blommor har trängts med norra europas alla tänkbara ogräs....Linné skulle ha haft sällsynt kul här ute......
Men farbror Linné är död och begraven och jag beslöt att idag är DAGEN då gräsfällningen skall ske. Men vad skulle jag hitta? Frökapslar från fjärran planeter? Köttätande växter? En upprörd vildsvinshjord?
Jag stängde in hundarna och tog mig an uppgiften. Min elgräsklippare (50 riksdaler på auktion - Tack Hr Netterlöv!) gick på högvarv och slocknade med jäma mellanrum.... trimmern trilskades väldeliga och tiden gick.... svetten rann, det kliades och stacks, med jämna mellanrum träffades mina bleka ben av skurar av grus. Elaka insekter bets och inifrån huset hördes upprört skällande....
Vid ett tillfälle var jag övertygad om att jag stört en utomjordisk frökapsel men vid närmare studium visade det sig vara någon slags sportartikel av runt slag som kastats in i trädgården. Denna tingest tog nästan musten ur den hårt prövade gräsklipparen..... så efter att ha härjat runt i halva trädgården gav jag mig själv ledigt. Hade jag kunnat hade jag givit mig själv tapperhetsmedalj och ett sexsiffrigt belopp kronor..... Istället fick jag nöja mig med en dusch.... Ach....livet är trist..... och nu väntar nästa halva. Men imorgon skall jag klappa katter!

2 kommentarer:

Felicula sa...

Du är allt bra modig du!

Väntar med spänning på "klappbilderna"

Malde sa...

Tack vare ditt mail har jag hittat hit :-)

Kramar