onsdag 22 juli 2009

RÖÖÖÖÖÖHHHRRBRRRRÖÖÖL!

Kan någon begripa varför herrar efter några glas gör någon slags Neanderthal-regression, stampar runt i flock och utstöter gutturala läten???
Kan någon också begripa varför tanter och tjejer efter några glas börjar skratta gällt och spänt eller gråta ymnigt i ett hörn???

I Lördags hade grannarna fest. Grannarna och jag har vare sig samma musiksmak, eller samma fest- och sovvanor. När jag någon gång på småtimmarna kikade ner på dem så dansades det på borden till patetisk plipp-plipp-musik eller så hasades det runt med glas i ostadiga händer... det var ju bra att någon hade kul.... eller nå't!

I gryningen företog vi en räd bland husets toalettartiklar och så småningom hittades ett antal öronproppar i husses necessär. LYCKA! Tänk att det finns tillfällen när små ploppar av gult, egendomligt material kan orsaka en sån eufori!

Det blev några timmars sömn....sedan dess har jag inte sett grannarna. Visst får man ha fest, visst måste man få leva - även i tättbebyggt område. MEN, man har faktiskt inte bara rättigheter. Med flockleverne kommer också skyldigheter. Om grannarna nu inte är analfabeter - vilket förvisso inte skulle förvåna mig - så kan man väl skriva en lappjävel och förvarna om festen??!!??!

HRMPF!

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag brukar anse att hämnden är ljuv och "råka" föra oväsen när jag räknat ut att baksmällan är som värst för dem som tidigare hållit mig vaken. För säkerhets skull kan man vråla "Oj förlåt" så högt man orkar också efter det att man "råkat" tappa hammaren i golvet för fyrtioelfte gången, så att man är säker på att de uppfattat hur ledsen man är över att man råkat väcka dem.

Anna sa...

Vad sköntattdet finns öronproppar man kan ta till när man störs av grannarns. Blir så tyst och skönt när man pluggar in dem. Själv så sättar jag alltid in öronpropparna på kvällen om jag hör att det är fest i huset för att kunna sova ostört. Dock så brukar jag leva om rätt ordentligt som hämd dagen efter. Man kan ju alltid dra i gång dammsugaren vid 8 snåret,

Malde sa...

Man kan ju "råka" föra oväsen på morgonkvisten :-)

Har du en motorgräsklippare kan du ju alltid behöva klippa gräset ;-)

elin sa...

Säckpipa!!
det är lysande på morgonkvisten...
har du inte något inspelat från Edinburgh Tattoo så kan det ordnas...