måndag 13 juli 2009

Välkommen Tillbaka!

Efter tre underbara veckor var det dags att återvända till jobbet. Unnade mig en sen morgon och passade på att njuta av vädret. Köpte nya p-biljetter i receptionen (vad är det för idiotisk hantering egentligen?!?!? stenålder!) och möttes av en strålande vänlig receptionist och började nästan se fram emot att kika in på jobbet.
Sen som jag var blev fösta stationen fika..... det var DÅ man insåg att nu var man tillbaka igen. De första orden jag möttes av var:
"Du är här nu. Det ser jättekonstigt ut i siffrorna i bokslutet. Det måste vara något fel på lokaldebiteringen. Jag satt NIO timmar igår UTAN lunch....bla bla bla bla blabla...!"
Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag hade liksom väntat mig ett "God Morgon" eventuellt följt av "Har du haft en skön semester?"
Nästa glada tilldragelse var att jag inte kunde logga in och möts av orden "jaja. så blir det när man är på semester. ALLA glömmer sina inloggningar" Näe... jag hade inte glömt. faktiskt. Men vad hjälpte det att säga....
Sedan var det idel telefonsamtal och sifferpyssel för att försöka lösa debiteringsproblemet som inte alls var en miljoooooon utan 300.000 och inte alls mitt fel. Fast det beslöts i alla fall att vänta med det. För parterna ville dra in en massa annat som inte alls hade att göra med just de siffrorna. Någon lunch blev det inte......
........och det var aldrig någon som frågade något om semestern......
Jag vill ha semester igen.... jag vill valla får.... jag vill träffa shelties.... jag vill göra lydility och kantarellsök.... id-spår.....
Hoppas morgondagen blir bättre... inte tänker jag skynda mig dit i alla fall! HRMPF!

2 kommentarer:

Malde sa...

Jag vill också göra kantarellsök! Mycket hellre det än dessa tråkiga kommentarer...

Min vän, jag har en teburk med Spice Blend i som borde hitta hem till dig... Hur löser vi det?

:-)

Må så gott!

Anna sa...

Låter ju som om du redan vallar får... tvåbenta såna... eller så är det bara människor med fårskallar. Duhhh.