söndag 4 april 2010

Long time no write

Det är alltså inte bara när man har kul som tiden rasslar iväg som ett gäng ystra illrar. Nädå - den hasar obevekligt på även när man sitter på UU och våndas och längtar hem till att krama alla fyrfotingar. Ack du eländiga verklighet! Sanningen är den att trots att jag jobbat på betydligt stressigare och krävande ställen har jag aldrig jobbat på ett ställe som så fullständigt suger musten ur en som UU....

Så - vad har då hänt sedan sist... och än mer viktigt - vad vill jag egentligen skriva om?
Att Tinglan fått valpar?
Att herrn vill separera?
Att midjemåttet rasslat iväg så man blir alldeles skämsig?
Att mumifieringen av valda kandidater omintetgjordes?
Att min älskade Osiris rest vidare?
Att snön har varit underbar?
Att våren är på gång?
Att skidåkare är elakare än stavgångare?
Att vi har börjat fixa huset?
... eller kanske allt? eller inget?

En tanke är att börja använda denna som en mer civiliserad form av dagbok - som andra kan läsa utan att vilja mörda mig eller bli alldeles trötta i ögonen. Det finns en del av mig som mer än gärna skulle vilja starta en helt anonym blogg för att kunna vara extra syrlig och anonym utan att gå till rena personangrepp...... tja vem vet jag kanske gör det.
Men sen är det ju namnet på bloggen - Sheltiesmulor. Det borde ju handla om ganska mycket hundrelaterade saker. Egentligen. hm hm hm.... tål att filosofera över.

Idag är det påskdagen. Jag har svullat i mig en förfärlig mängd choklad för jag har tagit ett beslut som jag hoppas skall hålla. Herre jösses - be för mig! jag lär behöva det! För flera år sedan slutade jag gå på viktväktarna efter en påsk och sedan dess har viktkurvan stadigt marscherat uppåt. Nu vill jag bryta trenden... skall hålla er uppdaterade på hur det går. Inte alltför noga, men ibland så där - när jag vill kräkas av leda och bull- och chokaldsug eller när jag vill jubla för att jag känner mig smärt som en sylfid... vad nu en sylfid är? Ny flik - Google....hm..... få se nu:

Blev ivägskickad till Wikipedia som säger:
"Sylf betecknar ett andeväsen, som förknippas med luften. Den kvinnliga motsvarigheten kallas sylfid. Inom vissa neopaganistiska religioner eller liknande anses sylfider/sylfer vara en av fyra grupper av elementarväsen. Sylferna representerar då luften. De övriga är salamandrar (eld), gnomer (jord) och undiner (vatten)."
jahaja.... det betyder alltså att jag skall bli någon slags motsvarighet till gnom - låter inte lika smickrande må jag säga!

Påskdag och i helgen har Lilla Stockholm gått av stapeln.... uppenbarligen inträffar detta spektakel även när inte jag närvarar.
Jag kan bara inte bestämma mig för vad jag egentligen tycker om utställningar. Det är kul, men jag håller inte med. Jag blir glad när mina vänner får fina omdömen och rosetter men jag tycker annat är viktigare.... Jag har idéer om hur det skulle kunna funka - någon gång skall jag beskriva dem här....

WOW - en rödhake slog sig precis ned i syrénbusken här utanför! Våååår!

3 kommentarer:

Malde sa...

OK, ska du börja på VV eller annat? De har ett nytt pointsprogram nu, som är helt ok.

I alla fall så håller jag alla tummar för att det funkar, och jag kan komma med mer direkta glada tillrop och uppmuntran!

Det bästa för dig!
Kramar!

Anna sa...

Trevligt att du skriver igen.

Enzo of Vallentuna sa...

Ibland ändras spelreglerna utan att alla deltagarna blir informerade. Det gäller då att hitta rätt spelpjäs, spotta på tärningen och gå vidare till gå för att kassera in nya möjligheter till vinst.
Önskar dig allt gott!