torsdag 25 december 2008

Mardrömsjobb

En månad senare.....
Vaknade med ett ryck! en obehaglig mardröm, på gränsen till verklig dröjde sig kvar i tankarna:
Jag hade ett samtal med min chef. Hon hade varit inne och tittat på börsen (! ... första - och sista hoppas jag - gången jag drömmer om något som har med börsen att göra!) och sett att det gick strålande för Proffice. Därför skulle jag delvis stå till deras förfogande eftersom jag hade en "genomskinlig" anställning (vad nu i hela friden det betyder!). Jag skulle se på det hela som en "möjlighet"!
Inte nog med att man drömer om börsen, nu får man till sig rejäla floskler i drömmen också! Snacka om mardröm! Men den visar vad jag oroar mig för ganska tydligt..... Jag har inte vant mig vid att jag faktiskt är anställd än - samtidigt är jag livrädd för att förlora anställningen. Dessvärre har man för länge sedan tappat sina rosa glasögon och vet hur lätt det är att gå från fast anställd till arbetslös....

Inga kommentarer: