torsdag 9 april 2009

Avfärd

Spänn säkerhetsbältena, putsa flygarglasögonen. Tydligen har jag en hoper med vänner som i år tar kvastarna till Blåkulla! Själv har jag inte bestämt mig än. Frågan är om jag skall stanna hemma och värna hemmet mot den myriad av hiskeligt skrudade barn som ränner ikring. Dessutom har Maria hotat med att en tjock, röd hund kanske trillar av hennes kvast (i brist på svarta katter) och då är frågan om jag skall fylla hela trädgården med madrasser så att vovven inte får blåmärken???
Annars undrar jag vad man gör på Blåkulla nuförtiden. Om man lyssnar till skrämselpropagandan från 1700-talet lär man ha pussat djävulen i baken och åmat runt i någon slags orgie.... Tycker det låter som en önskedröm påhittad av någon pervers munk...! OM jag istället skall döma utifrån de vänner som uppenbarligen ämnar bege sig dit så verkar det snarare som festandet skulle vara någon slags avslappnad, cool, chokladätningsorgie där var och en får klappa sina egna katter och hundar och bara njuta av att vara lediga! Låter ju inte så tokigt... jag kanske skall kolla om kvasten funkar? Trimma borsten, olja handtaget och bygga till en sidovagn för alla vovvar och missar??? OCH, inte att förglömma, en resväska full av köttbullar till de fyrbenta och choklad till matte!

Inga kommentarer: