fredag 3 april 2009

jag säger bara det....joggare! hmpfff!

...ok....vissa joggare då... så att Anna inte blir purken ;-)
Men vad är det med dem? Liten snopp? bråkat med chefen? för trånga löparskor och taskig kondis eller helt enkelt bara enfärgat lego och betong i sandlådan när de var små???
Stod och pratade med två Chiba vid en grusvägskorsning. till höger om oss ligger en instängslad hästhage - ELstängsel... det gör ajaj att gå in i... Till vänster finns den rejält tilltagna grusvägen som just här är ENORM eftersom det varit stallplan en gång i världen. På vägen som svängde till höger kom det en sån där joggare hurtande. Bjärt kolorerade kläder och bister blick. Han skar kurvan så att han var centimetrar ifrån att trampa ner både mattar och hundar. Må han bli impotent! Hade han trillat över vovvarna hade han säkert stämt oss! Näe impotens räcker inte... nu vet jag: "Må han aldrig mer hitta passande löparskor, utan alltid få skavsår! ...blödande skavsår!!"
Igår blev vi omkörda av en stavsläpare.... alltså inte en stavgångare... damen släpade stavarna och som vanligt bland den rasen här ute så tror jag inte att buttrare miner finns... Men hon släpade åtminstonde inte stavarna PÅ oss! Då var jag ute med Marianne som kommit förbi med Peggy, Wilda och lilla Bessie. Gissa om mina nysimmade vovvar blev glada! Speciellt Tingeling som avgudar Bessie. Det är så toppen när man hittar någon att gå kvällsrundan med istället för att smyga omkring solo på vägarna.
Tidigare hade vi som sagt varit och simmat. Något som Smulan verkligen älskar. Hon skuttar nästan i vattnet på eget bevåg. Innan dess var vi till veterinären. Något som de faktiskt tycker är kul.... fast nu vete fåglarna vad Sabina tycker. Klämning av analsäckar del 2 roade henne inte! När jag dessutom fick hjälp med kloklippning av henne så tjöt hon som om vi försökte ta livet av henne trots att vi bara höll i tassen! Stackars liten!
Det var tur att Marianne kom förbi så det blev en lyckad avslutning på kvällen!

1 kommentar:

Susanne sa...

Jag börjar nästan längta tillbaka till vinterns rusk när man var praktiskt taget ensam på alla gångvägar och ängar.... ;-)
Ha en bra helg!