måndag 24 november 2008

Choklad på väggarna?

Jag undrar om jag håller på att bli nojig????
Jag målade ju mitt rum i helgen... Jag hade valt ut två färger. Någon slags blygsam lattebetonad kulör till långsidorna och en mörkbrun på kortsidorna.
Man blev lite förskräckt när locket åkte upp på färgburken med mörkbrunt... tankar som "skall jag verkligen ha det här på väggarna" eller "vad i hela friden tänkte jag på egentligen..." Men det mest slående var nog.... "Jag står och målar väggarna i samma färg som Marabou Mjölkchoklad! Och jag som inte ens får äta choklad!!!!!! Följt av en massa tycka-synd-om-mig-själv-tankar.
Kan konstateras att sedan jag började projekt "Mariereducering" så blir man lätt lite fixerad! Men jag kunde inte låta bli att undra om jag i resten av min tid i det här huset skulle sitta och filosofera över Marabou Mjölchoklad varenda gång jag ville slappa i mitt rum? Fast jag kunde andas ut - färgen blev betydligt mörkare när den väl torkat! PUST!

Inga kommentarer: