fredag 21 november 2008

Premiär!

Så, då har man startat en s.k. "blogg" då.....
Det finns fortfarande MASSOR att ta reda på, lära sig, komma underfund med på den här siten.... Det återstår bara att se om jag blir lika frustrerad på den här som jag blir när jag är inne på Facebook! Phhhhhh! maken till frustrerande site har jag sällan skådat!

Dagen har annars varit fyllt av målarpytsar, köer och för mycket möbler!
Jag håller nämligen på att måla om "mitt" rum. Tänk er - ett rum där jag får ha mina saker helt ifred, där ingen anmärker på möbler, inredning, dekorationer eller skumma prylar! En annan känner sig nästan som tonåring på nytt!

Men det har sina sidor att måla med 6 katter och 3 sheltiesar! Innan jag kom på hur jag kunde stänga av rummet var där fullt med håriga krabater som slickade i sig spackel, trampade runt i spilld färg och lutade sig mot väggarna och i största allmänhet spred hår ikring sig! Precis vad man letar efter när man målar!

Köerna uppkom på IKEA. Far var snäll nog att ta sin stora bil och köra mig till detta genomsvenska etablissemang... det känns som man är född med en sexkantsnyckel i näven. I stort sett varenda svensk vet att Billy inte är grannens hund utan en bokhylla. Till vem man än kommer hem kan man gå runt och känna sig tjenis och du med möblerna!

Det visade sig att trots att lönen inte har kommit för oss hårt arbetande själar så har tydligen pensionen kommit. Varuhuset var fullt av shoppande pensionärskvinnor som var där med barnlediga döttrar. Gångarna tilltäpptes effektivt av barnvagnar och rollatorer.
När jag för en gångs skulle behövde "kontakta personal" så var det bara en framför, men det var en tant som uppenbarligen hade norra Europas krångligaste beställning och dessutom samma tempo som en lat sengångare.

Väl framme i kassan kom nästa prövning - milslånga köer och alla framför en hade varsin gul IKEA-kasse sprängfylld med småprylar som tog en evinnerlig tid att läsa in i kassan!
Nästa pers visade sig vara utlämningslagret... det befann sig inte i själva varuhuset. Tänk att jag missat denna viktiga detalj. Man var tvungen att ta sig ut, efter vilda strapatser och innovativa påhitt krävdes för att lasta det man fått tag i i "tag-själv-lagret" i bilen - det byggs om utanför IKEA...... Sedan fick man åka över stora vägen och leta sig fram till en annan lagerbyggnad.....!

Efter det var bilen välfylld... jag satt nedklämd i baksätet med huvudet lutat mot ett antal paket "Bestå" och med ett sommardäck som åkte fram och tillbaka i billuckan och med jämna mellanrum slog mig i ryggen.... Men nu är ca 5.000 riksdalers Bestå hemma och avlastad i Bålsta..... nu skall bara väggfärgen torka.....

Men innan jag kunde slå mig till ro var det dags för ett nappatag med penslarna igen. Tre vovvar såg sorgsna på när jag förkunnade att just nu var målning prio 1, mat prio 2. Ingenting kan nog te sig mer fel och egendomligt för en sheltie! "Dåligt beslut matte! FY!"

Desto gladare och ystrare blev de när väl maten kom och vi sedan halkade runt på en lång eftermiddagspromenad! Tack och lov att jag förra året investerade i ett par "Ice Bugs" - skor med dubbar! Vågar inte tänka på de akrobatiska övningar det annars hade blivit!

Inga kommentarer: