torsdag 27 november 2008

shopping.....

Idag har jag varit tvungen att shoppa festkläder..... efter vad jag förstår är detta något som tycks glädja varje Qvinna som följer den hemliga Qvinnomanualen.....
HMPF!
Min godhjärtade kollega Helene släpade ut mig i ruskvädret och jag konfronterades med än den ena, än den andra hiskeliga kreationen. Skall allt se ut som underkläder nuförtiden???? Dåligt sydda av material som inte har något som helst fall och är närmare besläktat med plast än med tyg!
Sen släpas man in i det obamhärtiga ljuset i provhytten. Alla skavanker är plötsligt fullt synliga i den förskräckliga belysningen. Valkarna blir större, huden ser ut som missfärgat sandpapper, håret är glanslöst och tovigt. På det hela är det till och med betydligt hemskare än en Norénpjäs!
Man skruvar sig i och ur plagg efter plagg och känner sig eländigare och eländigare allteftersom tiden går. Till slut sliter man åt sig något som i alla fall inte får en att kräkas när man får på sig det. I panik springer man till kassan och betalar vad som helst bara för att få slut på eländet. Tja, när man väl kommit fram vill säga! Kön är full av tonåringar som är så egocentrerade som bara en tonåring kan vara. Man får lust att hänga upp varenda en och ge dem offentlig smisk!
Näe - jag fårstår baske mig inte på glädjen med att shoppa! I alla fall INTE kläder!
Kan någon förklara för mig vad som hänt med alla storlekar förresten? Som ni säkert förstår handlar jag inte speciellt ofta och kan jämföra storlekar på plagg från 80-talet med dagens storlekar och konstaterar att stl 40 på 80-talet ofta kan jämföras med en stl 44 idag! Inte konstigt att man blir deprimerad!
Näej! Ge mig pengar att shoppa hundbäddar, hundtäcken, midje- eller godisväskor för hundpromenader! DÅ kan till och med jag framvisa rejäl shoppingglädje! Fast om detta står nog ingenting i "Qvinnomanualen"!

Inga kommentarer: