onsdag 7 januari 2009

Det känns som om jag är på väg någonstans

...... tja.... vart vete tusan... men alldeles nyss kom jag på mig själv med att tänka att jag nog inte hade tid att skriva ett inlägg för att jag var tvungen att gå till.....ja, till vad?!
Eller är det bara ett teckan på oro?
Det är många i min närhet, inte bara jag själv, som tampas med sjuka djur just nu. Skänker varma tankar till Anna och Elsa, Maria och Myrra, Theresia och Lotta.
Jag kanske inte är så där rasande känd för att vara en religiös individ, men om jag vore det - och om det inte vore för att katterna sätter fyr på sig själva och det luktar brända morrhår i hela huset när jag tänder ljus så skulle jag göra det.... MEN, jag tänder i alla fall ett helt mentalt fackeltåg för er alla....
En gång hade jag en nätkontakt som var döende. Enligt läkarna borde han ha rest vidare för länge sedan. Jag var ute för att hitta något som skulle muntra upp honom och hittade en flygande gris som jag raskt skickade över!
Ni känner väl till uttrycket att xxx möjligen kommer att hända "when pigs fly" med betydelsen att det kommer att hända när det blir "sju torsdagar på en vecka" ungefär.... Jag skickade över grisen med orden att nu vet jag att "PIGS DO FLY"! Han greppade innebörden och skrattade gott - Dessutom levde han ett bra tag till!
Så tappa inte sugen alla underbara vänner! Jag tänker på er!

Inga kommentarer: