söndag 8 februari 2009

Radiomörker

Rockklassiker - bless them! - har utökat sin "sändningsrymd".... De sänder numera även i Västerås och i Gävle. Det gör att det även för mig är klart njutbarare att lyssna på radion när jag åker ikring ty Alice Cooper's väna stämma störs inte av störande eterbrus och illvilligt knaster lika ofta!
Det är ju positivt!
Men man kan ju undra vad det är för dystra radiomakter som härskar över Uppsala? När jag närmare mig staden på väg till jobbet så blir det allt knastrigare och både Rob Halford, Alice Cooper och Bruce Dickinson störs ut av brus och ibland erbarmligt smäktande ballader från avdankade soulsångerskor! Tala om radiomörker! MIN radiostation blir avbruten av "Lugna Favoriter" som etablerat sig i Uppsala! Fy för den lede!!!! Vad har jag gjort för ont?! Whitney Huston hörs yla över AC/DC!!! Näe! Snälla Rockklassiker kom hit!

1 kommentar:

Anna sa...

Hu, vilken mardröm, jag menar det där med Whitney och AC/DC. Jag har förresten försökt vinna biljetter till deras konsert. Gör jag inte det kanske vi ska gå ändå? Har behov av mer rock.