söndag 8 februari 2009

Underbara lilla Bessie!

Tingelings bästis - Bessie - en underbar liten blå sheltie är sjuk.... Förmodligen har hon fått i sig rester av en gammal fyrverkeripjäs. Hon har rejäla förgiftningssymptom och en eventuell hjärnskada. Vi vet inte om hon blir bra och kan överleva.
Jag har gråtit floder för både hon och min kompis Marianne är helt underbara individer. Ingen förtjänar detta! Ingen!
Jag tänker än mörkare tankar om alla som över huvud taget inhandlar en fyrverkeripjäs. Jag vill gå ut och stoppa upp raketeländet där bak på alla som en tänker tanken.
Jag har så många vänner och bekanta som lider all helvetes kval under raketsäsongen. De kan inte gå ut, de ligger och darrar i källaren. Minst två har dött som direkt följd av oannonserade fyrverkerier.
Och nu är Bessie sjuk....
Jovisst, det är vackert. Men det är enormt giftigt för milön också och vad i h-vete är det för fel på folk som tycker det är kul när det smäller?! Är den någon slags hjärndefekt eller?
Alla som orkar och vill skicka all kärlek och ljusa tankar till lillstumpan Bessie.
Sen går ni med i "Smällarupproret".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch va hemskt!
Jag hoppas lilla Bessie blir bra! Det är hemskt hur man smäller dessa smällare när som helst och vart som helst utan att plocka upp resterna efter sig!
Jag tycker självklart att man ska få smälla under ordnade förhållanden kl 24.00 på nyårsafton - that's it!

Vi håller tummar och tassar att lilltjejen blir bra!

Hälsningar Chris & pinnarna

Enzo of Vallentuna sa...

Stackars lilla Bessie!
Varma tankar går från oss till Marianne!

Att smällare är ett otyg, det är inget nytt, men att hundarna dessutom kan peta i sig rester av pjäserna och bli förgiftade visste jag inte.

Tack för titten till vårt lilla plejs. Länkar till dig, hoppas det är OK?

Sheltiesmulor sa...

Bessie mår bättre! Det är så härligt. Ett tag var jag riktigt orolig när jag läste henens symptom. Jag VET att med de symptom som hon visade så kan det lika gärna gå åt fanders..... Men hon är i stort sett helt normal nu! Kanske alla underbara människors värmande tankar gjorde susen?! Konstigare saker har hänt!