måndag 30 mars 2009

jag är sjuuuuk!

Det är inte klokt.....ju..... man blir ju så full av längtan att man blir alldeles sjuk!
Vadå för sjukdom? Valpsjuka!
Så många vänner runt ikring har småttingar. Små fyrfota varelser som pigga kravlar runt, försöker bråka med sina syskon, utstöter små puttenuttiga morranden och trillar omkull när de försöker ruska på leksaken! Rosa trampdynor, små lena magar och så luktar de valp!
Igår var jag hos Barbro (Bewelys) och kikade på hennes fyra småttingar. De är så där att de börjar se ut som sheltiesar nu. I börjarn ser ju alla valpar i stort sett likadana ut - som små håriga, gnyende korvar! OK, väldigt söta korvar, men klart korvbetonade i sin utformning! Men nu ser man de små pigga ögonen, öronen som står åt alla håll, de små rosa trampdynorna och små svansar! Så ömtåliga, så nyfikna och så underbara. De är liksom nästan för fina för den här världen!
Jag vete fasen om jag skulle våga sälja en enda valp av ren och skär oro för vad den må komma till! Fast jag känner ju så många bra hundägare så man kanske inte skall oroa sig så mycket... men de är ju så små och ömtåliga ju!
Jag vill ha varenda en!
men lugn... det kommer ingen ny vovve hem till mig - i alla fall inte än på ett tag. Men valpsjuk är jag!

3 kommentarer:

Anna sa...

Så klart man kan vara valpsjuk, eller kattungesjuk blir det väl för min det. Men jag väl göra ett nytt försök framöver att få såna här hemma, så jag ska inte köpa någon jag heller. Känner som du, hu, hur ska jag våga sälja någon om jag nu måste det. Men å andra sidan har de varit de som vågat sälja ett djur till mig, så varför skulle jag vara sämre?

Enzo of Vallentuna sa...

Vi kanske har hamnat i samma stim? I min umgängeskrets skaffas det oxå valpar; lurviga valpar, busiga valpar, strävhåriga valpar, kalvbenta valpar och det diskuteras hund, rasval och hundträning för hela slanten.

Så tänker jag att det är jobbigt med valp, nattkissar, gnag på dyra grejor, hajtänder i hälarna och en massa nötning av allt som den ska kunna.
Så vänder tanken och jag känner mig som Askungen:
Vad är det egentligen med en valp?
Det är tråkigt, dötrist och *suck*
alldeles underbart...

Maria sa...

Jag är nog snart också sjuk... ska titta på valpar på fredag...men jag ska INTE köpa...