lördag 7 mars 2009

Tunnelseende i Mars

Jag kommer till jobbet och glömmer allt.
Ja, nästan allt då. Kan fortfarande tala och tänka men att ens komma ihåg att äta mina vitaminer är fullständigt omöjligt. Det händer att jag kommer ihåg att äta upp frukosten om jag verkligen känner mig hungrig och det inte händer något direkt när jag kommer in. Allt sånt som att kontakta myndigheter, läkare, kompisar, komma ihåg vad man skall handla osv är helt borta ur hattparkeringen.
Kvar finns bara jobb.... Visserligen trivs jag på mitt jobb men så himla kul är det inte att det förtjänar att tränga undan livets väsentligheter! Skärpning!
Delvis skyller jag på Mars och stoppar undan den där snusförnuftiga rösten som påpekar att jag faktiskt var likadan i September.... hmpf!
Men ärligt talat... vad är det för nytta med Mars?!?!?!?!? Helt värdelös månad! Hela naturen har förvandlats till ömsom isbana och ömsom kladdigt träsk. Antingen far matte på rumpan eller så blir hundarna så skitiga att man tappar andan! Dessutom vet man att det kommer säkerligen att komma nya snöbyar som förbättrar lerbestånd och isskorpor ända in i April! Nej god vänner! Det är dags att vi gör något åt saken! Vi kräver total semester under hela månaden. Världen borde gå i ide! Jag är övertygad om att vagnslaster med antidepressiva preparat skulle sparas och att eftersom ingen pendlar så blir miljön mycket bättre!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag glömmer allt oavsett månad jag, så du ska se att det löser sig, du kommer att glömma lika bra i april också, inget att oroa sig för.