fredag 27 mars 2009

Stadsmysterier

Det händer konstiga saker i stan..... vägarna är på vissa håll kantade av några slags flaggbetonade dekorationer som hänger i vägbelysningen... hade det inte varit för att de är oranga isället för röda hade jag nästan trott att vi var i Kina.... Jag har inte en susning varför de hänger där, och bara på vissa ställen. Det står inget på dem, det är bara en lååång bit orangefärgat tyg. punkt.
Däremot känns bilförarna dessvärre igen. Jag vet inte men jag tror baske mig att Uppsalabilister är bland de mest egocentriska slappdasar som finns! Man kvistar ut i ytterfilen och ligger där och puttrar för att man om 5 kilometer förmodligen skall svänga vänster... man stannar i korsningar och filosoferar, parkerar med JÄTTELUCKOR mellan bilarna osv...! djuuuuup suck!
Ett annat mysterium mötte mig häromdagen när jag gick ner på stan för att inhandla något. Jag marscherade raskt runt knuten på ett hus för att följa gågatan en bit när jag plötsligt möttes av folkets jubel. En stor skara människor jublade och skrek. Men de syntes inte. Glada var de dock. I början av gågatan hade det byggts en stor portal, från den hängde oranga tygstycken och det var från den detta ohejdade jubel kom..... Fråga mig inte varför, men det är alltid trevligt att bli uppskattad!

1 kommentar:

Anna sa...

Men det händer lite kul saker ibland i studentstäder, förra året började plötsligt en busshållplats blomma och kvittra som den värsta våren, fast det var rätt kallt överallt runt omkring :)